Événements

Congrès national virtuel d'EPS 2022

Aperçu de l'horaire

Pour consulter les descriptions des séances « Pleins feux », diffusées en  direct, veuillez cliquer ici.
Pour consulter les descriptions des séances préenregistrées des champions et championnes, disponibles à la demande, veuillez cliquer ici.

Visitez le portail virtuel de l'événement

Jeudi 17 février 2022 (Heure de l'Est)

 10 h 30 - 10 h 55  Mot de bienvenue
 10 h 55 - 11 h 55  Discours d'ouverture : Monique Gray Smith
12 h 00 - 12 h 55  
 Séances « Pleins feux » A - diffusées en direct
 
 -  ‘Just Pass Me the Ball’ :(Re)Envisioning Sport and Physical Education (Sabrina Razack)
 -  Being ‘Inclusive’ in Physical Education: Using Collaboration, Student Voice and Non-traditional Activities to Break the Mould (Hayley Morrison)
 -  Strategies for Improving Uptake and Implementation Quality of Social-Emotional Learning Programs: Lessons Learned From the MindUP Project (Claire Crooks)
 
 13 h 00 - 13 h 55   
 Séances « Pleins feux » B - diffusées en direct
 
 -  Traditional and Commercial Tobacco Use (Larissa Coser and Jamie Tanis)
 -  Metis Jigging (Madelaine McCallum)
 -  Engaging Youth in Grade 7/8 in Rethinking Masculinity Norms: How a Guys' Only Health Class Brings Positive Changes to the Health and Well-being of Youth in a Nova Scotia Classroom (Moe Green and Chris Gilham)
 
 14 h 00 - 14 h 55   
 Séances « Pleins feux » C - diffusées en direct
 
 - Sexual Health Education in Schools: Guidelines for Best Practice and Tools for Implementation (Jessica Wood)
 -  Setting up the Ultimate Outdoor School Program (Darin Faubert)
 -  Indigenous Perspectives on Physical and Health Education:  How do I see Assessment? (Norbert Mercredi)
 
15 h 10 - 16 h 30  Événement social virtuel
16 h 30  Fin de journée

 

Vendredi le 18 février 2022 (Heure de l'Est)

 11 h 00 - 11 h 55   
 Séances « Pleins feux » D - diffusées en direct
 
 -  Financial Literacy (Miya Inkster)
 -  Unstructured Risky Play: What It Is and Why It Matters in PHE (Megan Zeni) + Active Smarter Kids (ASK): A Physically Active Learning (PAL) Model for Curriculum Delivery (Britt Vegsund)
 -  Implementing Anti-Racism in Physical Education (Courtney Szto)
 
 12 h 00 - 12 h 55   
 Séances « Pleins feux » E - diffusées en direct
 
 -  Creating Meaningful Experiences in Health Education (Lauren Sulz)
 -  “Affirming Gender Diversity” in Canadian Schools (Wes Delve)
 -  Clearing the Haze: Understanding Youth Vaping and Preventing a New Generation of Nicotine Addiction (Sarah Butson)
 
 13 h 00 - 13 h 55   
 Séances « Pleins feux » F - diffusées en direct
 
 - Gender inclusivity in PHE: Evolving our practice (LJ Slovin, Dillon Landi)
 -  It Starts with Motivation (Steeve Ager)
 -  Why Schools Need to Make the Time, Space and Freedom for Outdoor Risk Play - Now More Than Ever (Marianna Bursoni)
 
 14 h 00 - 14 h 55   
 Séances « Pleins feux » G - diffusées en direct
 
 -  Approaching PHE Differently (Kellie Baker and Christan Murphy)
 -  Programme de leadership BOKS pour les élèves de votre école (Kim St-Pierre)
 -  Building Healthy Minds Through Physical Activity (Sue Kim)
 
15 h 10  Mot de clôture